Beweging

Het is nooit te laat om in beweging te komen! Er is geen standaardrecept dat voor iedereen geldt. Sommige wandelen graag, of fietsen liever en er zijn sporters die dagelijks veel trainen. Alles kan en mag, belangrijk is dat je er plezier in hebt! Het is van belang eerst op een rijtje te zetten wat je leuk vindt! Dat maakt de kans van slagen dat je aan het sporten komt een stuk groter! Conditie, lenigheid en kracht: daar draait het om in de sport. Probeer deze drie dingen te combineren als je een sport kiest, dan behaal je het beste resultaat.

De norm is: minstens 30 minuten matig intensieve lichamelijke inspanning, het liefst elke dag, 5 dagen per week.

Gezondheidsvoordelen

  • Je humeur verbetert en depressieve gevoelens krijgen    minder kans, vermindering van stress, betere cholesterolwaarden en bloeddruk
  • Het helpt je te beschermen tegen chronische ziekten zoals diabetes en hart- en vaatziekten, dus beter functioneren van hart en longen.
  • Je voelt je fitter.
  • Je botten worden steviger door beweging. Dat geldt vooral voor sporten waarbij je je eigen gewicht "draagt", zoals wandelen, hardlopen en voetballen. Voor fietsen en zwemmen geldt dit wat minder, maar is zeker gezond om af te wisselen.
  • Je lichaam wordt beter doorbloed, waardoor ziekte minder kans krijgt, het is goed voor het immuunsysteem.
  • Krachttraining: versterkt spieren en geeft een strakker figuur. Door meer spieren verbruik je meer kcal, verstevig je de botten en wordt de kans op osteoporose (botontkalking) verkleind.
  • Lenigheid: draagt bij aan een vermindering van stress en stijfheid, houdt spieren flexibel en verkleint de kans op het krijgen van blessures en ongelukjes.

Benieuwd? Neem voor meer informatie vrijblijvend contact op met Praktijk VitaNora

Copyright 2018, Praktijk VitaNora

Contactgegevens


Praktijk VitaNora                 

Stuivenbergheem 73

3907 NH Veenendaal


06-461 53 535

info@vitanora.nl

Aangesloten voor de WKKGZ bij: